diumenge, 3 de juliol del 2016

Sobre... El profeta Amós

Jo només callo 

Jo no sóc profeta, jo no sóc expert, jo només pasturo, si això vol dir alguna cosa, si jo sóc algú

Jo només pasturo i s’hi està bé aquí tan abraçat a tot, tan abraçat a res amb una abraçada tan intensa que ningú no podria impedir

Jo només pasturo, vigilo, bado o em quedo mirant. Jo no sé res però aquest sicòmor i jo som u. Ni jo ni l’arbre sabem res: són les paraules que ens diem les que ens saben a nosaltres

—Digues, arbre ¿qui és aquell home blanc que hi ha allà dalt, l’assegut, el quiet, el respectuós i callat, l’enviat, el segur, el lluminós, el donador, el guaridor, l’incrèdul de tot, l’alegre, l’agraït, aquell que és tan feliç donant el seu recolliment? Digues, arbre: ¿Oi que s’acosta? Saps com es diu? Oi que ens ha vist? 
«Jo només callo» va dir el profeta Amós

1 comentari:

Mingu Manubens Bertran ha dit...

Blanc, assegut, quiet, respectuós, callat, enviat, segur, lluminós... feliç donant el seu recolliment... Potser era aquell monjo cartoixà del Gran Chartreuse

https://youtu.be/OVrDLCvMcOQ (subtítols en portuguès)
https://youtu.be/Y47QdiD6TmI (subtítols en alemany)